انجام پایان نامه

درخواست همکاری انجام پایان نامه  بانک مقالات رایگان انجام پایان نامه

سفارش پایان نامه

|

انجام پایان نامه ارشد

 پایان نامه 

پایان نامه‏ کامپیوتر

انجام پایان نامه‏ ارشد کامپیوتر

جعبه ابزار :
با انتخاب فرمان Window / Tools  از نوار منو مي توانيد جعبه ابزار را نمايش داده يا آن را پنهان كنيد. جعبه ابزار شمايل ارزشمندي را در فلش قرار داده كه به شما امكان ايجاد تصاوير و نظارت  بر آنها را مي دهند.
در ادامه ابزارهاي موجود در جعبه ابزار را بطور خلاصه مورد بررسي قرار مي دهيم  .
Arrow  (پيكانه ) : موضوعات (شكلها وخطوط ) را انتخاب مي كند.
Subselect ( زير گزينش ) :گره هاي ويرايشي منحصر به فرد موضوعات را نشان مي دهد .
Line (رسم خط ) : خطوط را رسم مي كند.
Lasso (كمند ) : گروهي از موضوعات نامنظم را انتخاب مي‌كند.
Pen ( قلم ) : با تعيين نقاطي براي يك منحني ، منحني هاي بزيه (Bezier ) را رسم مي نمايد.
Text (متن ) : امكان ايجاد بلوكهاي متني را فراهم مي كند.
Oval ( بيضي ) : دايره و بيضي رسم مي كند.
Rectangle (مستطيل ) : مربع و مستطيل رسم مي كند.
Pencil ( مداد ) : خطوط منحني و يا زاويه دار رسم مي كند.
Brush ( قلمو ) : ضربه هاي وسيع روي صفحه نمايش رسم مي كند.
  Ink Bottle جوهر دان : خطوط را رنگي مي كند.
Paint Bucket ( سطل رنگ ) : رنگها را به پركننده ها تخصيص  مي دهد.
Eyedropper  ( قطره چكان ) : رنگها را ا زيك خط (پر كننده ) به خط ( پركننده ) ديگر منتقل مي كند.
Eraser ( پاك كن ) : قسمتهايي ا زيك نقاشي را پاك مي كند.
Hand ( دست ) : به شما امكان مي دهد روي طرح كليك كرده و آنرا به اطراف پنجره حركت دهيد.
Zoom ( درشت نمايي ) : قسمتهايي از طرح را بزرگنمايي يا كوچك نمايي مي كند.
Stroke Color (رنگ ضربشي ) : به شما امكان مي دهد براي موضوعات انتخاب شده ، رنگ خطوط محيطي انتخاب كنيد .
Fill color (رنگ پر كننده ) : انتخاب يك رنگ پر كننده براي موضوعات انتخاب شده  را امكان پذير مي كند.
Default Colors (رنگهاي پيش فرض ) : رنگهاي پركننده وضربشي انتخاب شده را در پيش فرض فيلم تغيير مي دهد.
No color (بدون رنگ ) : رنگ ضربشي يا پر كننده را در نقاشي از بين مي برد.
 Swap color (تبادل رنگها ) : رنگ ضربشي را به يك رنگ پر كننده وبالعكس منتقل مي كند.

فيلم سازي :
به محض اجراي برنامه فلش ، يك فيلم جديد باز مي شود.ناحيه كاري فلش به دو قسمت تقسيم مي شود : Stage ( صحنه ) ، فضاي باز وسيعي است كه بخش عمده پنجره فلش را  تشكيل مي دهد. اين جا همان محلي است كه محتواي افزوده شده به فيلم  نمايش داده مي شود.
در اكثر مواقع فيلم ها از تعدادي قاب ساخته شده اند. پويا نمايي  ، با نمايش پي در پي قاب ها ايجاد مي شود. اگر بخواهيد فيلمي را در محله وب نمايش دهيد ، اين كار معمولا باس رعت 12 قاب در ثانيه صورت مي گيرد . ولي اگر فيلمي براي نمايش از روي سي دي يا در يكي از 9 رسانه غير وب توليد گردد ، اغلب از سرعت 24 يا 30 قاب در ثانيه استفاده مي شود.


قابها وخط زمان  :
خط زمان (Time LINE ) :درست در بالاي صحنه قرار دارد ورديفي از قابهاي شماره دار  را نشان مي دهد. قابها بصورت 5 تايي انتخاب شده اند. 20،15،10،5 و الي آخر.
با كليك كردن روي يك قاب در خط زماني در واقع آن صحنه انتخاب مي شود.


ديد لايه اي :
خط زماني نه تنها از تعدادي صحنه بلك هاز تعدادي لايه نيز تشكيل مي شود.لايه ها در فلش يكي از ويژگيهاي قدرتمند مي باشند.
نظارت بر تحتانه ها
بزرگترين تحول فلش 5 ، ضميمه شدن همان محيط يا Control Panel مي باشد.
تختانه ها شامل مجموعه اي از گزينه ها براي موضوعات انتخاب شده مي باشند.براي مشاهده تختانه از فرمان Window /Panel استفاده مي شود.
ليست تختانه ها وشرح مختصري بر آنها
      Infoبر اندازه و رنگ (يعني بر اصول ) نظارت مي كند.
Fill : رنگ پر كننده موضوع انتخاب شده را نظارت مي كند.
Stroke : بر خطوط محيطي انتخاب شده نظارت مي كند.
Transform: موضوع انتخاب شده را مي چرخاند ، مجددا اندازه گيري وكج مي كند.
Align : موضوع انتخاب شده را نسبت به يكديگر تراز مي كند.
Swatches , Mixer : دو زبانه ا زيك تختا نه مي باشدكه رنگها را انتخاب مي كند.
Text ,Paragraph ,Character : سه زبانه ا زيك تختانه مي باشند كه بر ظاهر متن و خواص مختص جعبه هاي متن ، نظارت دارد.
Sound , Frame ,Effect ,Instance : چهار زبانه از يك  تختانه مي باشند . زبانه هاي  Effect وInterface نحوه نمايش نماد هايي را نظارت مي كنندكه بطور مكرر استفاده مي شوند. زبانه Frame بر پويا نمايي و زبانه Sound برصداهاي همراه فيلم نظارت دارند.
Scence :فيلم هاي بلندي را كه به صحنه هاي كوچكتري تقسيم تبديل مي شوند ، سازماندهي مي كند.
Generator  : ويژگي هاي مختص ايجاد محله هاي وب از فيلم ها مي باشد.
بطور كلي فلش چگو نه كار مي كند ؟
 زبانه General بر وظايف اصلي فلش نظارت داردو
ميدان Undo Levels ، تعدا دفعاتي را تعريف مي كند كه شما مي توانيد روي دكمه Undo كليك كنيد تا عملهاي قبلي شما را معكوس كند.
جعبه علا مت Disable PostScript ، چاپ  PostScript را لغو مي كند. اين گزينه در كامپيوتر هاي مكينتاش در دسترس نيست.
جعبه علا مت Shift Select ، در فشار دادن Shift را امكان پذير مي كند ، در حالي كه مي توانيد با ابزار Arrow يا هر انتخاب ديگري براي موضوعات  متعدد كليك كنيد.
در جعبه علا مت Show Toltips ، هنگامي كه اشاره گر ماوس را روي يك دكمه نگه داشته مي شود . توضيحات ساده وكوچكي ارائه مي شود.چرا بايد آنرا غير فعال  نمود.
جعبه علا مت Disable Timeline Docking ، چسبيدن Timeline به بالاي صفحه نمايش فلش را مشكل مي سازد.
جعبه علامت  Flash 4 Selection Style ،   امكان انتخاب قابها درTimeline را به صور تي كه در فلش 4 انجام مي گرفت ، به كاربر مي دهد.
جعبه علامت   Flash 4 Frame Drawing ، گروهي از دايره هاي كوچك و تو خالي  را در قابهاي كليدي خالي نشان مي دهد.
ناحيه High Color : نظارت بر نحوه نمايش موضوعات انتخاب شده را براي كاربر فراهم مي كند.
سياهه پايين كشيدني Mode در Action Panel هاي جعبه محاوره اي   ، به كاربر امكان مي دهد كه بين حالت Normal (حالت پيش فرض ) و حالت Expert يكي را انتخاب كنيد.
تعيين نحوه ويرايش و رو نوشت گيري در فلش

زبانه Editing در جعبه محاوره اي Prefrences ، نحوه انتخاب و نمايش موضوعات انتخاب شده را براي ويرايش تعريف مي كند.
جعبه علامت ابزار pen ، بر نحوه ترسيم Bezier نظارت دارد .
جعبه علامت  Show Pen Preview ، نقاط گره اي يك منحني را نشان مي دهد و جعبه علا مت Show Percise Pointer  ، هنگام رسم منحني هاي بزيه مكان نما را به تار مويي تبديل (Crosshair )مي كند.
تنظيمات  Drawing . تعيين مي كند كه چگونه خطوطي را رسم كرده ايد ، به شكلها و منحني ها تبديل شوند.
زبانه Clipboard ( از جعبه محاورهاي preferences ) ، نحوه رونوشت گيري از موضوعات در Clipboard را تعريف مي كند. اگر كاربر بخواهد ، از چند موضوع فلش در برنامه هاي ديگر رونوشت بگيرد ، اين زبانه خيلي مفيد است.
تنظيمات و رسمها در فلش
1.رسم خطوط : با استفاده از ابزارهاي Line,Pem مي توانيم  خطوط دلخواه خود را رسم كنيم . با استفاد هاز كليك روي  شكلهاي اين ابزار يا با فشار دادن كليدهاي N,P مي تواني ماز اين ابزارها استفاده كنيم.
2.تنظيم رنگ ضربش : كليك كردن روي دكمه Stroke Color از جعبه ابزار ، موجب باز شدن پالت رنگها مي شود. رنگ فعال در اين پالت باعث مي شو دكه رنگ مورد استفاده در رسم خطوط ومنحني ها با رنگ مزبور كشيده شوند.
در صورتي كه مايل به استفاده از رنگي باشيد كه در پالت رنگي موجود نيست ، با استفاده از قسمت تعريف رنگ ،آنرا تعريف كرده وآنرا مورد استفاده قرار مي دهيم.
تنظيم رنگ وضخامت ضربش : با استفاده از فرمان Window /Panel /Stroke  مي‌توانيم رنگ ،سبك وضخامت خط را انتخاب كنيد .


3. ترسيم زاويه ها وخطوط راست
در حالت عادي يك كشش مغناطيسي با زاويه 90 درجه به سمت بالا يا راست يا پايين يا چپ خواهيد شد.براي اينكه خطوط ديگر به 90 درجه چفت نشوند ، تنظيم پيش فرض View / Snap on رل انتخاب كنيد. ضمنا در اين حالت با پايين نگه داشتن كليد Shift خطوط شما را به زواياي 45 درجه محدود مي كند.
4.تنظيم يك منحني به يك خط راست يا بر عكس
با استفاده از ابزار Select  يك خيمه در اطراف منحني ايجاد نماييد. سپ سبا انتخاب فرمانهاي Smooth/Modify  يا Strighten / Modify  خاصيتهاي منحني مزبور را تغيير دهيد.

5. استفاده از ابزار قلم
ابزار pen براي ايجاد منحني هاي هموار و يكنواخت  ،به نام بزيه به كار مي رود.روش بزيه ، روشي در رسم منحني است كه براي مثال در آن خطي عمودي از بالا به پايين رسم مي شود . در مرحله دوم نقاط ناظم را براي اين سر منحني رسم مي كنند.سپس در سمت راست صحنه بار ديگر كليك كرده وخط عمودي ديگري رسم مي كنند.در ضمن انجام اين  كار يك منحني بين دو نقطه ناظم ايجاد خواهد شد.

6. رسم بيضي و دايره
براي رسم يك بيضي ، ابزار Oval را از نوار ابزار انتخاب كنيد يا بطور خلاصه حرف O را فشار دهيد. لازم به ذكر است كه چون يك دايره نوعي بيضي است كه شعاع افقي وعمودي آن برابر است ، با استفاده از اين ابزار  مي توان دايره نيز رسم كرد.
7.رسم مستطيل ومربع
رسم مستطيل نيز مشابه رسم بيضي است با اين تفاوت كه در رسم مستطيل ابزار مربوط به رسم مستطيل انتخاب مي شود.در اينجا مي توان با مساوي قرار دادن طول و عرض يا با پايين نگه داشتن كليد Shift يك مربع كامل رسم كرد.
 

8. استفاده از قلمو
با استفاده از اين ابزار مي توان مانند يك قلموي واقعي نقاشي به رنگ كردن روي صحنه پرداخت.
با انتخاب رنگ از داخل لوحه Fill Color مي توان رنگي راكه قلمو به آن آغشته است  ،تغيير داد. ابزار قلمو را با فشار دادن كليد B نيز فعال كرده مورد استفاده قرار داد.
با توجه به نياز ما به قلموهاي با ضخامت بيشتر ،مي توانيم با كليك كردن روي ابزار Brush Size يكي از 10 اندازه مختلف را به كار ببريم.
علاوه بر امكانات بالا ما مي توانيم از قلموهاي با اشكال گوناگون استفاده كنيم.شكل پيش فرض قلمو بصورت دايره مي باشد. علاوه بر شكل اخير اشكال ديگري همچون بيضي عمودي ، بيضي افقي و انواع مستطيل وجود دارد.  
موضوع قابل توجه در مورد قلموها زماني رخ مي دهد ك هبا 5 حالت قلموي قابل دسترس مشغول كار شويد. براي مشاهده گزينه ها روي گزينه Brush Mode كليك كنيد.
قلمو در حالت نرمال خود فقط هر چيزي را كه در مسير خود باشد ، رنگ مي كند.
 حالت paint Fill قلموي شما را به ابزاري كه تنها روي  پر شدني آنها رنگ آميزي مي‌كند (رو نه روي خطوط )، تبديل مي كند.
تنظيم  Paint Behind ضربش هاي قلمو را فقط به پشت موضوع موجود اعمال مي‌كند.
حالت قلموي Paint Selectin ، ضربشهاي قلمو را به موضوع انتخاب شده اعمال مي‌كند.
حالت قلموي Paint Inside ، تا حدودي نام فريبنده اي دارد.
اگر شما شكل انتخاب شده را رنگ كنيد ، در واقع پشت آن را رنگ مي كنيد.

ايجاد منو هاي ساده Flash در وب
منوهاي كركره اي يكي از ساده ترين منوها مي باشند. براي دستيابي به گزينه هاي موجود در اين منوها كافي است كه روي نام منو كليك كني متا ليستي از گزينه هاي موجود در منو به سمت پايين باز شوند و ما نياز خود راب ا استفاده از آنها برطرف كنيم.
در اينجا باساختن اين نوع منوها با استفاده از فلش در وب آشنا مي شويم.  
1.    درست كردن دكمه فرمان ( Botton )
     ابتدا بايد يك Symbol از نوع Botton بسازيد. براي اينكار بهتر است كه قابليت Snap –to-Grid را فعال كنيد. سپس دكمه هايي در ابعاد  2*8  مربع روي شبكه (Grid ) درست كرديم.
دكمه ها را تنها در وضعيت Up و Over بسازيد. شايد بخواهيد ظاهر دكمه ها را در وضعيت Over ( وضعيتي كه اشاره گر ماوس روي دكمه قرار مي گيرد.) با رنگ ديگري مشخص (High light )كنيد.
2.    دكمه هاي نامرئي (Invisable )
مي خواهيم يك دكمه نامرئي بسازيم . يكي از مزاياي اين كار قابليت استفاده مجدد از آنها است. به طوري كه مي توان آن را روي هر قسمتي از متن قرار داد وآنرا تبديل به يك دكمه كرد.

فقط كافي است يك مستطيل در وضعيت Hit دكمه جديدي كه ساخته ايد ، قرار دهيد.
3.    ساختن منو
يك Symbol جديد بسازيد واين بار آنرا به يك تصوير گرافيكي تبديل كنيد ( نه دكمه فرمان ). يك مستطيل با طول 8 مربع روي شبكه و عرضي برابر هر اندازه اقلام مورد نياز در منو  ، داخل آن جا بگيرد ، بسازيد. سپس   هر كدام از اقلام ( گزينه هاي منو ) را تايپ كنيد.
4.    يك لايه اضافه كنيد.
يك لايه جديد بسازيد ويكد كمه نا مرئي از كتابخانه سيمبلها  ها به داخل طرح اضافه كنيد.( Ctrl +L را بزنيد   تا به بالاترين سطح بيايد). اين لايه را روي هر كدام از ديگر اقلام منو در لايه قبلي قرار دهيد.توجه كنيدكه در اين حالت يك مستطيل نيمه شفاف روي گزينه هاد يده مي شو دكه البته در خروجي نهايي  ديده نخواهد شد.
5.    به مجموعه ترسيمات خود ويژگي تعاملي ( Interactivity ) اضافه كنيد.
اكنون به ترتيب هر كدام از گزينه هاي داخل منور ا انتخاب كنيد  و روي پيكاني كه در پايين پنجره اصلي برنامه فلش روي گزينه ها ديده مي شود ، كليك كنيد تا پنجره Action باز شود.سپس هر عملي كه مايليد به آن گزينه منتسب شو درا به دكمه فرمان آن اضافه (مثلا فرمانهاي Get URL يا load movie ).








انجام پایان نامه

انجام پایان نامه کامپیوتر، انجام پایان نامه ارشد کامپیوتر، انجام پایان نامه، پایان نامه

برای دیدن ادامه مطلب از لینک زیر استفاده نمایید

 

انجام پایان نامه | دانلود مقاله

سفارش پایان نامه

نقشه