انجام پایان نامه

درخواست همکاری انجام پایان نامه  بانک مقالات رایگان انجام پایان نامه

سفارش پایان نامه

|

انجام پایان نامه ارشد

 پایان نامه 

پایان نامه‏ کامپیوتر

انجام پایان نامه‏ ارشد کامپیوتر

Chat

افزايش اندوزگرايي در ميان جوانان شده است. سايت هاي ضداخلاقي و استفاده‌ي نادرست از اينترنت. چرا جامعه گرايش به استفاده از سايت هاي ضداخلاقي دارد؟ آيا با محدود كردن استفاده از اين سايت ها مشكل حل مي شود يا فقط علامت سؤال را پاك كرده ايم. بايد از ديدگاه روانشناسي و جامعه شناسي اين مسئله ريشه يابي شود و راه حل عملي براي آن پيدا شود.
اينترنت مانند يك چاقو آلت دست پزشك بيمار است . يك بچه چند نفر را نابود مي كند.

 
آموزش و پرورش آموزش بچه ها را به عهده دارد.
آموزش درون خانواده كه بچه ما چگونه بايد با اين تكنولوژي برخورد كنند. اما آيا پدر و مادرها مي دانند كه به فرزندان خود كمك كنند. اين انجمن هاي خانه و مدرسه – صدا و سيما – آموزش و پرورش به ازاي نوآموزي پدران و مادران نياز داريم. سواد مورد نياز براي پرورش فرزندان خود نداريم و بايد تلاش كنيم تا با نوين اطلاعات آشنا شوند تا وقتي والدين خود شناخت نداشته باشند بچه ها سخن والدين خود را نخواهند پذيرفت در مورد بدي يا خوبي اين تكنولوژي.
چه استفاده اي از اينترنت مي كنيد؟ كسي نيست بر رفنار ما نظارت كند. افرادي به خودشان اعتماد ندارند بايد به رفتار خود نظارت كنند. خانواده ها بايد اطلاعات خودشان را از اينترنت بالا ببرند و بچه هاي خودشان را تنها نگذارند در استفاده از اينترنت. بچه هايي كه زبان انگليسي نمي دانند چرا و چه استفاده يا از اينترنت مي كنند؟ اينترنت را در اختيار فرزندان خود بگذاريد و نظارت خود را به بچه ها در هيچ شرايطي.
بچه پشت اينترنت تحت بمباران اطلاعات قرار نگيرد كه بسيار مخرب است در فكر و انديشه شخصيت فرزند و نياز با تمام جلوه ماشين با سرعت بالا از روي نمابر رايانه مي توانيد ببينيد و اين امكان اغواكننده گردد. مي توان اين جهان اينترنت بسيار جذاب و حيرت انگيز است و بچه ها دوست دارند وارد اين دنياي شگفت انگيز شوند. قرارگرفتن در دنياي مجازي موجب جذابيت اينترنت شده است. آيا تهاجم فرهنگي در اينترنت وجود دارد. اگر آري ، به چه صورتها و اشكالي وجود دارد و اگر نوع و شيوه تهاجم فرهنگي را ندانيم راه مقابله با آن را نخواهيم دانست بايد براي ارائه فرهنگ اصلي خودمخان برنامه ريزي كنيم. اينترنت در واقع دنياي مجازي است كه افراد با اسامي مجاز به گفتگو با هم مي پردازند.

 
از اينترنت استفاده مي كنيد؟ چه استفاده‌اي مي كنيد؟ از چت استفاده مي‌كنيد؟
دوستان اينترنتي داريد؟ وارد سايت هاي مختلف مي شويد؟ بيشتر اوقات فراغت يا اوقات مفيد خودتان را در كافي نت مي گذرانيد؟ چه چيز اينترنت باعث جذابيت شده است؟ (چرا اينترنت جذاب است؟) مزاياي اينترنت چيست؟ موجب تقويت زبان انگليسي مي شود؟ چه قدر وقتتان را براي Chat مي گذاريد؟ (وارد گروههاي مختلف Chat مي شويد؟ چه گروههايي؟)
بيشتر در چه مقطع سني به كافي نت مي آيند؟
چقدر از وقتتان را براي بازي در اينترنت مي گذرانيد؟
چقدر هزينه مي كنيد؟ چند ساعت وقت مي گذرانيد؟
بايد برنامه ريزي از Chatroom ها باشد roomهاي مشخصي را احاطه كنند براي عقايد و سلايق متفاوت Chatroomها شده باشد. علاقه و اشتياق به گفتگو – علاقه و اشتياق براي اشنايي با فرهنگ هاي گوناگون تبديل Chatroomها به كلاس هاي درس مي شود.
اطلاعاتي كه به دوستانتان مي دهيد چه نوع است؟ شخصي است؟ چند تا ID داريد؟ با نام واقعي خودتان Chat مي كنيد. از سايت هاي مختلف اينترنت مي كنيد؟ Chat جذابترين چيز است در اينترنت؟ چه پديده هاي منفي در Chat است؟

چرا ميانگين استفاده از Chat بيشتر از سايت در ميان جوانان ايراني و نقاط دنيا است؟
در چت افرادي وجود دارند كه با مهارت هوشي بعد از Chat مي تواند كامپيوتر (رايانه) طرف مقابل چت خود را در اختيار خود قرار داده و هرگونه خرابكاري ديگري كه فكرشان را بكنيد مثل حذف برنامه هاي دلخواهتان يا اضافه كردن يكسري از مطالب مبتذل و غيراخلاقي. در مقايسه چت در ايران و جهان مي توان اين موضوع را دريافت كه مردم اين وقت خود را خيلي به بتالت مي گذرانند هر سني كه شما فكر كنيد در چت روم ها (Chatrooms) وجود دارند از كودك 8 و 9 ساله تا آدم سن بالا براي هر كاري كه فكر كنيد. بعضي براي بدست آوردن مطالب خصوصي افراد از آنها و بعضي ها هم كه براي كار شخصي و غيراخلاقي به هرگونه كه فكر مي كنيد. در كل Chatroomd نه جاي خوبي براي افراد است و نه جاي بدي البته ابتذال آن بيشتر از خوبي هاي آن است.

در مواجهه با فضاي سايبر يك پرسش بنيادين، اما غالباً از ياد رفته وجود دارد. فضاي سايبر كجاست؟ اين پرسش به واقع از مهم ترين پرسش هاي فلسفي روزگار ماست. وقتي به ياري ابزاري اكنون ساده خود در بزرگ راه هاي اطلاعاتي مي يابيم، آيا به ميزان حقيقي بودن و نيز به ويژگي هاي هستي شناختي جهان مجازي مي انديشيم؟ نگته اين است كه فضاي سايبر، محيطي برآمده از كابل هاي مسي، قطعه هاي كوچك، آي سي ها و دستگاه نظام مندي از صفر و يك است، اما با اين همه هيچ يك از اين ها نيست. ما در پل ارتباطي اين محيط افسون زده، خود را در جهاني ديگر مي يابيم؛ جهاني يكسره متفاوت با آنچه در آن به گونه اي طبيعي زيست مي كنيم. اين جهان در دل خانه ها و خيابان هاي ماست. مي توان اين دنياي پرهياهوي شلوغ را «جهان موازي» ناميد. حقيقت اين است كه وجود جهان يا جهان هاي موازي يا جهان هستي، خود، ايده اي فلسفي است دكه مي تواند برخي از دشواري ها و پرسمان هاي فكري، فلسفي و حتي ديني را دتوضيح دهد. هستي هاي ديگر جايي را اشغال نمي كنند. چنين نيست كه جايي، «مكان«ي براي هستي هاي ديگر وجود داشته باشد. هرچه هست در دل همين «هستي» است. جهان هستي لايه لايه و تودرتوست و در كنار خود جهان هايي ديگر دارد كه مي توانند يكسرده با آنچه اكنون هست متفاوت باشند. از نظرگاه معرفت شناختي براي ذهن هاي ديگر، اين مكه همه جهان آفريده تخيل «من» نيست، «من» انساني در مواجهه با «من»هاي ديگر قرار مي دهد. به سخن ديگر، جهان درون انسان را در برابر بي شمار – يا بي نهايت «من»ها و جهان هاي ديگر مي نهد. اين سرآغاز حيرت فلسفي است. وجهه فلسفي فضاي سايبر اين است كه حضور در جهان هاي گونه‌گون را تجربه دپذير كرده است: اكنون «من» در جهان «ديگران». وقتي لينك هيا ارتباطي ما را به پايگاه‌ها و صفحه هاي گوناگون مي برند، درست به اين حس انساني كاملاً ملموس مي ماند كه در محيطي از هستي – اما نه از آن گونه كه هرروزه با آن روياروييم – قدم مي زنيم. در واقع، از تودرتويي اين فضا، همان خلق مدام جهان هاي متكثر است. عالم اكنون امتداد بي بعد دو بي كران خود را ملموس نشان مي دهد.

 
هويت و جهان دوم
جامعه اطلاعاتي عصر جديد با مفهوم «تعلق» بيگانه است. در كمتر از كسر ثانيه به ميانه دنيايي نو پرتاب مي شويم كه خود را در آن درست همانند ديگران مي دانيم و به قدر آنها مالك مي شماريم. اين فضا، سپهر بي مكان است؛ جامعه اي بدون تعين مكاني. در اين جامعه بي تعين ما تنها يك كاربريم. همين و هيچ. در اين سپهر كه همه امنيت آن به ناشناس بودن است، از اسم و نشان فرد چيزي پرسيده نمي شود. اين بي نشاني مي تواند گونه اي آزادي و احساس رهايي به فرد ببخشد و هم مي تواند براي او دشواري هايي به بار آورد. اما آنچه مهم است تكيه ابزار به گونه اي هويت ديجيتال است. در شبكه وب نام انتخابي كاربر و رمز ورود او كه باز هم انتخابي است پرسيده مي شود، در اين فضا شماره ها و اعداد اهميت دارند و بس. اين هويت ارقامي ممكن است آدمي را تبديل به واحدي ايزوله شده كند و تنهايي دروني او را تشديد نمايد. قطع ارتباط فيزيكي و عاطفي با «ديگران»، آدمي را به زاويه هاي دروني تر «خود» مي برد و اين سرآغاز يك بحران هويت است. روشن اسيت كه گروه هايي چون كودكان و نوجوانان خطرپذيرند.
 
سپهر و سايبر و فلسفه زندگي روزمره
زندگي هر يك از ما، از صبح گاهان كه چشم از خواب مي گشاييم تا شامگاهان كه دوباره چشم از بيداري مي بنديم، سرشار از كنش ها و واكنش هاي انساني است. وجوه مختلف زندگي انسان – در همه ابعاد و با هر عمق – در عين تفاوت، يكسره هماندند. نيازهاي زندگي ها، معناداري فعاليت هايمان، تكرار رفتارهاي هميشگي، آغاز نگرش به مفهومي به نام فلسفه زندگي روزمره شده است. در ظرف جست و جوي انسان مدرن براي معناي زندگي، توجه به اين فلسفه – اين شاخه از ظهور انديشه هاي فلسفي در كاربرد زندگي روزانه – مهم جلوه مي كند. گونه هاي مختلف رفتارهاي انسان از زندگي ما تفكيك ناپذيرند. به سبب همين است كه انسان ها در همه سطوح معرفتي ناگزير از چنين رفتارهايي مي شوند. نكته مهم نيزب انعطاف پذيري ايده آل سپهر سايبر با اين مفهوم است.
در فضاي سايبر انواع و اقسام وجوه زندگي انساني وجود دارد. درست به مثابه خود جهان، در جهان صفر و يك نيز همه گونه رفتارهايد انساني هست. اين سپهر در صدد تعميق و تكثير امكانات بير شمار خود براي سازگار شدن با روزمره است. در اين جا چند وجه ويژه اين امكانات را برمي شماريم.
1-اصل ارتباط: ايده آل زندگي انساني و هويت آن «ارتباط» است. در زندگي طبيعي انساني ارتباط با ديگران هويت را شكل مي دهد، به زندگي جهت و حتي معنا مي دهد و امكان حضور و تعين به آدمي مي بخشد. همين لوازم زبيعي زندگي روزمره در سپهر سايبر نيز تعبيه شده است. ارتباط انساني در قالب گپ هاي اينترنتي و حضور در اتاق هاي گفت و گو، درست به مثابه ارتباطات انساني عمل مي كند. جالب اين است كه اين حضور به شكلي خودخواسته و بي نشان انجام مي پذيرد. پژوهش ها نشان مي دهند كه ارتباط در چنين محيط هايي مي تواند به صميميت انسان عميق افزون ببخشد. علي رغم پاره اي از افت ها، ارتباط در جهان مجازي خصلتي كاملاً انساني دارد و مثل همه ارتباط هاي ديگر به آدمي معنا مي دهد. نكته مهم امكان استفاده از نقاب‌هاي هويتي دروغين است.
2-اوقات فراغت: در زندگي آدمي لحظه‌هايي هست كه به گفته گوستاو فلوبر بايد تلف شوند. فارغ از نظام هاي كاري، لحظه هاي خلوتي را در پيش روي آدمي پديد مي آورد كه بخش مهم از زندگي يكايك ما را مي سازند. اوقات فراغت جزء ذات زندگي اند و از اين رو به همان اندازه بايد مهم شمرده شوند. در فضاي مجازي امكان تلف كردن اين اوقات هست! قدم زدن گمنامانه در كوچه هاي شهري كه نمي شناسيم، تماشاي بزرگ‌ترين ميدان يكي از پايتخت هاي جهان، زائرانه به ديدار معبدي بودايي رفتن، نشستن پاي صفحه شطرنج و مثلاً با آدمي در پرده بازي كردن و ظرفيت هاي ذهني و رفتاري يكديگر را محك زدن، از زيبايي هاي هم صحبتي با يك بيگانه لذت بردن، يا گوش سپردن به موسيقي ناشناخته اي از جنوب عالم، همه در اين فضا شدني اند. اين صفحه گشوده پيش روي آدم و عالم در هيچ يك از ادوار تاريخ بشري نظير نداشته و تصور نمي شده است. اكنون در سپهر سايبر فرصتي بي بديل و يكه براي به سر بردن وقت فراغت وجود دارد.








انجام پایان نامه

انجام پایان نامه کامپیوتر، انجام پایان نامه ارشد کامپیوتر، انجام پایان نامه، پایان نامه

برای دیدن ادامه مطلب از لینک زیر استفاده نمایید

 

سفارش پایان نامه