انجام پایان نامه

درخواست همکاری انجام پایان نامه  بانک مقالات رایگان انجام پایان نامه

سفارش پایان نامه

|

انجام پایان نامه ارشد

 پایان نامه 

انجام پایان نامه ارشد|طراحی بانک سئوالات با ASP.NET

عنوان پایان نامه
طراحی بانک سئوالات با ASP.NET
Microsoft Visual Studio 2005


چکیده

این پروژه ٬پروژه طراحی وب سایت با استفاده از نرم افزار asp.net  و بانک اطلاعاتی access  است.وب سایت طراحی شده دارای انواع سوالات و مقالات ریاضی جهت استفاده سریع و آسان مقاطع مختلف تحصیلی و همچنین داری لیست نمایش کتابها و امکاناتی جهت سفارش کتاب است که هدف آن از بین بردن محدودیت ٬سهل الوصول بودن و پرداخت نکردن هیچ گونه هزینه جهت استفاده مراجعه کنندگان محترم است.
 
فهرست مطالب

     
فصل اول: تجزیه و تحلیل  بانک سئوالات
1-1-1راه های جمع آوری اطلاعات..............................................................................................
1-1-2 درخواست مشتری.................................................................................................................
1-1-3 قسمت هایی که آنالیز گر اضافه کرده است.......................................................................
1-1-4 نیاز سنجی..............................................................................................................................
1-1- 5امکان سنجی.........................................................................................................................
1-1- 6برنامه نویسی شی گرا .........................................................................................................


فصل دوم : نصب IIS و خصوصیات آن
1-2 از کدام ویندوز استفاده کنیم ................................................................................................
2-2 سرویس دهنده وب.................................................................................................................
3-2 نصب IIS..................................................................................................................................
4-2 خواص پوشه ها .....................................................................................................................
5-2 برنامه های کاربردی ASP.NET..................................................................................
6-2 انواع فایل ها در ASP.NET ..........................................................................................

فصل سوم:شرح پروژه
1-3 صفحه home......................................................................................................................................
2-3 صفحه about u................................................................................................................................
3-3 صفحه contact u..........................................................................................................................
4-3 صفحه register now.................................................................................................................
5-3 صفحه login....................................................................................................................................
6-3 صفحه admin..............................................................................................................................
7-3صفحه maghale......................................................................................................................
8-3 پایگاه داده..................................................................................................................................
منابع و ماخذ............................................................................................................................




فهرست تصاویر


نمودار های مربوط به مدل سازی سیستم UML
1-2-2نمودار use case  مربوط به طراحی  سایت....................................................................................
1-2-3نمودار sequence  مربوط به اخبار .....................................................................................
1-2-4نمودار sequence  مربوط به عضویت.............................................................................
1-2-5نمودار sequence مربوط به سفارش کالا..........................................................................
1-2-6نمودار sequence مربوط به سوالات...........................................................................
1-2-7نمودار کلاس مربوط به بانک سوالات...................................................................................
1-2-8نمودار کالبریشن مربوط به اخبار ....................................................................................
1-2-9نمودار کالبریشن مربوط به سفارش کالا به عضویت................................................
1-2-10نمودار کالبریشن مربوط به سفارش کالا........................................................
1-2-11نمودار کالبریشن مربوط به سوالات..........................................................................






پیشگفتار

عصر حاضر، عصر اطلاعات، شبکه های کامپیوتری و ارتباطات است. وب به عنوان یک مدل ارتباطی قدرتمند در اینترنت محسوب می شود. به طوری که اغلب سازمانها، ادارات، شرکت ها، موسسات و حتی افراد تمایل به داشتن وب سایت در اینترنت دارند تا از طریق آن خودشان را به دنیا معرفی کنند. این موضوع یک اجبار است و همه افـراد در آینده  نزدیکی به این نتیجه می رسند که بدون حضور در اینترنت، از دنیای ارتباطات غافل خواهند بود.

   ASP.NET یک فناوری بسیار مهم است که به ساخت صفحات وب کمک شایانی کرده است، به طوری که در اندک زمان می توان وب سایت های مناسبی را طراحی و در اینترنت انتشار داد.


فصل اول

مدلسازی بانک سئوالات با Rational rose


1-1-1 راه های جمع آوری اطلاعات:
1-    اینترنت: بازدید از سایت های مشابه در این زمینه و الگو برداری از سایت ها
2-    کاربران نهائی: پرسش از کاربران نهائی در مورد نیاز ها و در خواست ها ی آنها از سایت

1-1-2 درخواست مشتری:
1-    افراد با رمز منحصر به فردی وارد شوند :
 به این گونه که هر فرد با یک رمز خاص وارد سایت شود که این کار نیازمند انجام دادن کارهای زیر است:
افتتاح حساب ویژه اینترنتی به این صورت که ما با ریختن پول به این حساب یک شماره فیش به ما داده می شود و ما این شماره فیش را در فرم ثبت نام سایت ذخیره و وارد می کنیم و خود بانک نیز لیستی از کسانی که به این شماره حساب پول واریز کرده اند در data base  سایت قرار داده و به محض وارد کردن شماره فیش باعث می شود که آن شماره فیش با شماره فیشی که بانک به ما داده  است چک شود و در صورت درست بودن فرد ثبت نام می شود.
2-    اطلاعات مربوط به هر بخش جدا جدا نوشته شود:
مثلا بخش های مختلف ریاضی به صورت جدا باشد نظیر بخش احتمال و بخش انتگرال و غیره
3-    هر بخش دارای دو قسمت باشد:
•    تستی : سوالات تستی مربوط به هر بخش به صورت مجزا باشد
•    تشریحی : سوالات تشریحی مربوط به هر بخش به صورت مجزا باشد
توجه: با کلیک کردن بر روی هر سوال جواب مربوطه در یک صفحه مجزا ظاهر شود.
4- سوالات متفرقه:
•    تست کنکور های سال قبل
•    سوالات تشریحی سال های قبل
•    تست کنکور های آزمایشی
 وغیره.............

5-    ارتباط با ما :
اگر یک سری از افراد سوالاتی غیر ازسوالات موجود در سایت داشته باشند با استفاده از خاصیتی که طراحی شده سوال خود را مستقیما با مدیر سایت در میان بگذارد.
انتقادات و پیشنهادات بازدید کننده در این قسمت مستقیما با مدیریت سایت یا سازنده سایت در میان گذاشته می شود.

1-1-3 قسمت هایی که آنالیزگر اضافه کرده است:
1-    فروش: فروش نرم افزار های جدید برنامه های آموزشی و بازی های جدید موجود در بازار و لیست تمام کتاب های موجود در مورد ریاضیات و فروش آنها به صورت اینترنتی
به این صورت که با قرارداد بستن با یک کتاب خانه می توانیم لیست تمام کتاب های موجود برای فروش اینترنتی را در سایت فراهم بیاوریم
2-    لطیفه و طنز های مربوط به ریاضی: به صورت تست های هوش و بازی و ریاضی
3-    اخبار: اخبار جدید در مورد نرم افزار های آموزشی و تکنولوژی جدید مربوط به علم کامپیوتر

1-1-4  نیاز سنجی :
1-    شامل درخواست ها و نیاز مندی های صاحب سایت:
نظیر در خواست هایی که برای ساخت سایت مورد استفاده قرار می گیرند که قبلا ذکر شده است
2-    شامل نیاز ها و در خواست های بازدید کننده سایت:
•     کار کردن با web page مورد نظر راحت باشد:
بازدید کننده باید بتواند بین صفحات به راحتی جابه جا شوند و نیاز های خود را به راحتی دریافت کنند
•    محیط سایت باید شفاف و رسا باشد:
یعنی موضوعات موجود در سایت به راحتی برای عموم قابل فهم باشد
•    نقشه سایت وجود داشته باشد:
برای پیدا کردن راحت تر قسمت های موجود در سایت و ارتباط با آنها
•    link ها باید مرتبط با موضوع مربوطه باشد:
    مثلا زمانی که یک لینک مربوط به احتمال می باشد لینک اتصال دهنده نیز مربوط به احتمال باشد.
•    برا ی عموم و مقاطع مختلف قابل فهم باشد:
یعنی هر بازدید کننده در هر شرایط سنی بتواند به راحتی از امکانات موجود در سایت استفاده کند.
•    دارای لیست سایت های آموزشی مرتبط باشد:
نظیر سایت های آموزشی موجود برای ریاضیات و سایت های مهم جهان در زمینه ریاضی

1-1-5 امکان سنجی :
 1- امکانات مورد نیاز برای ساخت سایت :
نظیر برنامه های مورد نیاز برای طراحی صفحات وب و برنامه های جانبی آن
2- باصرفه بودن:
•    سود مربوطه سایت:
نظیر سودی که از این طریق برای صاحب سایت حاصل می شود مانند درآمد از طریق فروش سوالات و نرم افزار ها و کتاب ها و بدست آوردن اعتبار برای صاحب سایت
•    سود مربوطه به کاربر نهایی:
به دست آوردن سوالات بسیار زیاد به صورت یکجا و با هزینه بسیار کم
•    اطلاعات راحت و ساده طبقه بندی و ساده تر قابل دسترسی می باشد
•    اطمینان نسبت به سیستم ، و به دست آوردن راحت تر اطلاعات خود


1-1- 6برنامه نویسی شی گرا
 
نوع برنامه نویسی به کار رفته برنامه نویسی شی گرا می باشد زیرا خصوصیات یک برنامه نویسی  شی گرا را دارا می باشد .
یعنی نگاه کلی به یک چیز و بررسی آن و تجزیه آن مسئله تا جایی که برای ما مفید باشد اساس کار برنامه نویسی شی گرا می باشد.
اجزاء تشکیل دهنده شی:
 1- ویژگی هی و خصوصیات
2- رفتار ها و توابع و عملکردها

در برنامه نویسی شی گرایی باید به سه نکته توجه کرد :

1- Encapsolation : سطح دستری
•    Public
•    private
•    protect
2- ارث بری
3- چند ریختی
دید انتزاعی در اشیاءشی گرایی : در اشیاء شی گرایی دید به صورت انتزاعی است یعنی ما به اشیاء به صورت انتزاع نگاه می کنیم و صفات و خصوصیات شی را تا آنجایی که لازم داریم بیرون می آوریم.
برای تجزیه و تحلیل یک سیستم باید یک سری مراحل را طی کنیم:
1- جمع آوری اطلاعات
2- نیاز سنجی
3- امکان سنجی

با استفاده از 9 مدل یا نمودار سیستم ما به نرم افزار مورد نظر تبدیل می شود :
1- نمودار use case یا سناریو نگار :
تحقیقات و موضوعات که در فاز شناخت برای سیستم خود جمع آوری کرده ایم را به عنوان سناریو در نظر می گیریم یعنی ما باید سناریو بدست آمده را مدل کنیم .

در use case  3 مولفه اصلی داریم :
1- use case  : شامل تمام آن چیز هایی است که درون سیستم قرار دارد از سطح خیلی بالا نگاه می کنیم.



2- Actor :شامل تمام آن چیز هایی است که خارج از سیستم قرار دارد .


 
3- رابطه ها  : ارتباط و رابطه بین use case  و Actor را نشان می دهد.



در use case  ما زبان کار فرما را مدل می کنیم یعنی همان زبان برنامه نویس .

استفاده کنندگان از use case :
1- مشتریان : مشکلات و یا موضوعاتی را که ما در سناریو نگار به آن توجه نکرده ایم را به ما می گویند چون زبان خودشان است.
2- مهندسین مشاور : استفاده از  use case برای طرح دادن و تز دادن
3- آنالیزر ها یا تجزیه کنندگان : منظور خودمان که تحلیلگر هستیم

رابطه ها:
1- رابطه uses : به یک use case اجازه استفاده از عملیات مهیا شده توسط یک use case دیگر را می دهد


-2رابطه include : رابطه ای که در آن یک use case برای تکمیل و ظایف خود به یک یا چند use caseدیگر نیازمند است را رابطه include گویند.



3- رابطه extendey : هنگامی که یک use case  بتواند به دو یا چند شکل مختلف اجرا شود و آنگاه ان اشکال مختلف این use case  را extend کرده است.


4- رابطه genarlization : هرگاه رابطه u1 یک شکل کلی از رابطه u2 باشد از رابطه فوق استفاده می کنیم

نمودار توالی دو رو دارد : 1- توالی انجام کار ها با کار فرما 2- پیدا کردن object های سیستم

نمودار کالبریشن : نوع مبادره و همکاری بین object ها مشخص می شود و کنترل و تست کردن نمودار
sequence نوع و طریقه همکاری بین object ها
class diagram : یک محل خوب  برای پیدا کردن کلاس ها  سناریو نگار جریان رخ دادهای سناریو نگار است با نگاهی به اسامی در جریان رخ داد ها به شما اجازه خواهد داد تا بدانید چه تعدادی از کلاس ها وجود دارد و قتی به اسامی نگاه می کنید یکی از چهار حالت زیر است:

1- Actor (عامل) 2- یک کلاس  3- یک صفت از یک کلاس  4- یک اصطلاح که یک عامل کلاس یا صفت نیست با خارج کردن همه این اسامی کلاس ها مشخص می شوند و همچنین می توان object ها را در نمودار sequence یا کالبریشن امتحان کنید  به تشابه بین object ها نگاه کنید تا کلاس ها را پیدا کنید .
ما می توانیم یک سری کلاس دیگر را به مدل خود اضافه کنیم:
1- کلاس معمولی یا regular
2- parameterized 3- instantiater 4- utility 5- Meta

Parameterized : یک کلاس پارامتری شده کلاسی است که برای ساختن یک خانواده از کلاس های دیگر استفاده نشده است. مخصوصا یک کلاس پارامتری شده تعداد مرتبی از محفظه است همچنین به عنوان یک الگو شناخته شده است.

Instantiater : کلاس نمونه : یک کلاس نمونه یک کلاس پارامتری شده است که مقادیر واقعی را برای آرگومان ها دارد.

Utility : یک کلاس utility مجموعه ای از عملگر هاست مثلا ممکن است شما تعداد توابع ریاضی داشته باشید که در طول سیستمتان استفاده شده است این توابع می توانند با هم جمع شده و در یک کلاس utiliti قرار داده شوند تا بوسیله کلاس های دیگر سیستم استفاده شوند.

Meta : یک Meta کلاس کلاسی است که در نمونه هایش کلاس ها بیشتر از object ها است.
چهار رابطه بین کلاس ها وجود دارد:
1- Association : رابطه های معنایی بین کلاس ها هستند که نمودار کلاس بوسیله یک خط ساده کشیده می شود

وقتی یک Assocation دو کلاس را به هم وصل می کند مانند شکل قبل هر کلاس می تواند از طریق یک نمودار توالی و یا یک نمودار همکاری (( کالبریشن)) به کلاس دیگر پیغام بفرستد Assocation  ها می توانند در UMl دوطرفه یا یک طرفه باشند. Assocation    های دوطرفه می توانند به وسیله فلش دوطرفه و هم بوسیله یک خط ساده نمایش داده شوند .

2-dependency: نیز دو کلاس را به هم وصل می کند اما با یک تفاوت کوچک نسبت به Assocation  ها . dependency ها همیشه یک طرفه هستند و dependensncy بوسیله یک خط چین فلش نمایش داده می شود.


3- Aggregation : یک فرم قویتر از Assocation ها است یک Aggregation یک رابطه بین یک واحد کل و بخش های آن می باشد.

4- Generalization ها : برای نشان دادن یک رابطه وراثتی بین دو کلاس می باشند.


مراحل پیدا کردن رابطه بین کلاس ها :
1- کار را با بررسی نمودار های Sequence و همکاری کالبریشن آغاز  می کنیم اگر کلاس A از طریق نمودار همکاری یا توالی یک پیغام به کلاس B می فرستد یک رابطه باید بین آنها وجود داشته باشد معمولا رابطه هایی که با استفاده از این روش پیدا می کنیم Assocation  یا Dependency می باشند

2- کلاس ها را بررسی می کنیم و به دنبال رابطه های کل به جزء می گردیم هر کلاسی که از سایر کلاس ها تشکیل شده باشد ممکن است یک Assocation  باشد.

3- کلاس هایتان رابررسی کنید و به دنبال رابطه های generalization بگردید سعی کنید کلاس هایی را پیدا کنید که ممکن است انواع مختلف داشته باشند.

4- کلاس هایتان را برای یافتن رابطه های بیشتر generalization   بررسی کنید  سعی کنید کلاس هایی را پیدا کنید که مشترکات زیادی با هم دارند .

Stereotype : مکانیزی برای دسته بندی کلاس ها

1- کلاس Boundary : کلاس هایی هستند که روی حاشیه بین سیستم شما و بقیه جهان قرار می گیرد  اینها باید شامل همه فرم ها و گزارش ها و واسط های شما با سخت افزار مانند چاپگر ها . اسکنر ها و واسط هایی با دیگر  سیستم ها باشند.


2- Entity : کلاس های Entity اطلاعات را نگه می دارند که آن را در انباری  طولانی ذخیره می کند به عنوان مثال در سیستم کارمند، کلاس Employ یک نمونه خوب از Entity است معمولا کلاس های Entity در جریان رخ دادها پیدا می شوند.

3- کلاس های کنترل : مسئول هماهنگ کردن کلاس های دیگر هستند به طور ویژه برای هر use case یک کلاس کنترل وجود دارد که دنباله ای از رخدادها  را در طول use case کنترل می کند دقت کنید که کلاس کنترل خودش هر تابعی را به خارج منتقل نمی کند کلاس های دیگر پیغام های زیادی به آن نمی فرستند در عوض پیغام های زیادی به خارج می فرستند.


1-2-1 نمودار های مربوط به مدل سازی سیستم UML :
1-    نمودار use case : نمودار مربوط به اطلاعات موجود در برنامه می باشد که آن را به  صورت نمودار کشیده ایم. و فقط قابل فهم برای مشتری می باشد و به زبان برنامه نویسی نزدیک نیست.
2- نمودار sequence  یا نمودار توالی(( همکاری )):که توالی انجام کار را نشان می دهد یعنی مراحل انجام کار را نشان می دهد
3- نمودار کلاس:یک محل خوب برای پیدا کردن کلاس ها سناریو نگار یا جریان رخداد ها می باشد.
-4 نمودار کالبریشن: نوع مبادله و همکاری بین object  ها مشخص می شود و کنترل و تست کردن نمودار sequence نوع و طریقه همکاری بین object  ها.
5- سناریو نگار((جریان رخدادها)):
نحوه کارکرد پروژه به زبان ساده برای فهم مشتری مثلا یک مشتری وارد سایت شده و بعد از عضویت در سایت و وارد کردن شماره فیش اقدام به دیدن سوالات یاخرید نرم افزار می کند و این یک جریان رخداد برای وارد شدن مشتری به سایت می باشد.

1-2-2 نمودار use case  مربوط به طراحی سایت

در نمودار use case  دو actor به نام مشتری و متصدی فروش وجود دارد.use case سوالات از سه use case دیگر به نام تستی،متفرفه،تشریحی و use case  اخبار از دو use case دیگر به نام ریاضی و متفرقه تشکیل شده است.در use case فروش ابتدا مشتری بایستی نوع سفارش خود که کتاب یا نرم افزار است را مشخص کند و سپس سیستم موجودی کالا و موجودی حساب مشتری را چک می کند که در این صورت مشتری ابتدا بایستی ثبت نام کرده باشد.در صورت تایید سفارش و پرداخت هزینه، ،مشتری نوع تحویل خود که به صورت  پستی یا در محل است را انتخاب کرده و بدین صورت کالا را تحویل می گیرد.


1-2-3 نمودار sequence  مربوط به اخبار


در نمودار sequence  مربوط به اخبار ابتدا مشتری وارد قسمت اخبار می شود.سپس در قسمت اخبار بایستی نوع اخبار را مشخص کند.که انواع آن ریاضی،غیر ریاضی ،تصویری،اسلایدی،نوشتاری و صوتی است که با انتخاب یکی از آن ها قسمت مورد نظر نمایش داده می شود.

1-2-4 نمودار sequence  مربوط به عضویت

در نمودار sequence  مربوط به عضویت، مشتری انبتدا درخواست عضویت در سایت را صادر می کند.سپس قسمت کنترل مشخصات مشتری را کنترل می کند که در صورت پرداخت کردن فیش توسط مشتری و ارسال تایید از قسمت کنترل به قسمت عضویت، مشتری در سایت ما عضو می شود.


1-2-5 نمودار sequence مربوط به سفارش کالا

در نمودار sequence مربوط به سفارش کالا ابندا مشتری درخواست ورود به قسمت فروش را صادر می کند.در قسمت فروش به مشتری حق انتخاب کتاب یا نرم افزارهای موجود داده می شود که مشتری بنا به احتیاج خود یکی یا هر دو را سفارش می دهد.در قسمت کنترل، موجودی حساب مشتری  و موجودی کالاها بررسی می شود که در صورت تایید در قسمت فروش کالا سفارش و به مشتری تحویل داده می شود.

.

 

انجام پایان نامه

برای دیدن ادامه مطلب از لینک زیر استفاده نمایید

انجام پایان نامه | دانلود مقاله

سفارش پایان نامه